lovetannBEVISST PUST = Å PUSTE BEDRE – FÅ DET BEDRE – HA DET BEDRE

Forstyrret pust: Munnpuster, åpen munn, brystånding, urytmisk pust, store inn og utpust og så pustestopp. Inntrengende pust, hyperventilerer ved anstrengelse, puster stort. Lager lyder: Harker, hoster, kremter, sukker og høy pustelyd.

Er du trøtt, sliten har lav energi. Fordøyelses problemer. Overvektig. Muskel og ledd smerter. Nedsatt kondisjon og raskt ubehag av melkesyre ved trening ?
Sjekk ditt pustemønster.
70% av kroppens avfallstoffer går ut via pusten. Vi puster over 20000 ganger i løpet av døgnet. Pusten er vårt største renselsesorgan og er livsviktig.

Når du gjesper og sukker kommer pusten automatisk forbi mellomgulvet, noe som trigger kroppens avspenningsrespons.

Pusten endrer seg ved sinnsstemning, skifter om å være her og nå mellom trygghet og risiko. Pusten forandres når du er redd, sint, bekymret og ved spenninger og frykt.
Pusten forandres når du er glad, positiv og ved latter og elskov.
Pusten er som et termometer med ubehagelige symptomer som: svimmelhet, hodepine, muskelsmerter, kvalme m.m.

Pusten er et enkelt og gratis redskap til helbredelse. En rolig og dyp innpust styrker deg og utpusten som skal være lengre enn innpusten går helt ned i magen for å frigjøre og gi slipp.
Når du puster overfladisk, strammes musklene i kjeve, hals og mellomgulv, og det skaper blokkeringer fysisk og følelsesmessig og 90% av energiflyten hindres. Det kan lage spenninger rundt vagusnerven som påvirker hjerte, lunge og fordøyelsen.

Puste Øvelse : Legg deg ned i en god stilling eller sitt godt med rak rygg. La pusten sive inn gjennom nesen, helt inn, for så å si Ssssss på en lang utpust helt ned i magen som nesten krøller seg.

 

Vi holder kurs